Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Psychological and pedagogical peculiarities of adaptation of authentic video materials into the process of a foreign language lesson

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-214-227

Abstract

This article deals with the most important aspects of use of authentic videos‘ impact on perception of educational materials and increase of motivation in the learning process. The article also studies the benefits of original videos over other types of learning materials, their weak sides, peculiarities of students’ psycho-physiological mechanisms of perception of visual and auditory information. This work also shows all the stages of building an ESL lesson with the use of authentic video material. The article is based on the works of scientists, scholars, educators interested in a search for new ways of teaching foreign languages, teachers practicing the use of original videos in their work.

 

About the Authors

О. Шелестова
КФУ, Казань
Russian Federation


А. Салдаев
КФУ, Казань
Russian Federation


References

1. Верисокин Ю.И. Видеофильм как средство повышения мотивации школьников при обучении иностранному языку // Иностранные языки в школе. – 2003. – №5. – С.31-37

2. Верисокин Þ.И. Учебное кино на уроке английского языка // Иностранные языки в школе. 2000. – №5 – С.34-36

3. Гончар И.А. Речевые ситуации как основа учебного сюжетного художественного видеофильма: Дис_канд. пед. наук. СПб. 1996

4. Глухова Þ.Н. Перспективы использования видеоматериалов на занятиях по иностранному языку// Филологические науки. – 2013. – №10. – С.61-65

5. Даниленко Р.М. Савицкая Н.С. Использование аутентичных видеоматериалов при формировании навыков говорения на занятиях по иностранному языку// Филологические науки. Вопросы теории и практики. – 2011. – №2. – С.152-153

6. Качалов Н.А. Особенности использования аутентичных видеодокументов в обучении иностранному языку// Вестник Томского государственного университета. – 2006. – №291. – С.221-227

7. Кириллова Н.Б. Медиакультура. – М: Академический проект, 2006. – 448с.

8. Михайлова С.В. Михайлова О.В. Использование видеоматериала как средства формирования социокультурной компетенции в процессе обучения иностранному языку// Филологические науки. Вопросы теории и практики. – 2014. – №10. – С.143-146

9. Соловова Е.Н. Практикум к базовому курсу методики обучения иностранным языкам. – М.: АСТ, Астрель, 2008. – 192 с.


Review

For citations:


 ,   Psychological and pedagogical peculiarities of adaptation of authentic video materials into the process of a foreign language lesson. Minbar. Islamic Studies. 2014;7(2):214-227. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-214-227

Views: 574


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)