The intera ctive neyhods of teaching arabic language to the students studying islamic history and culture
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2009-2-2-103-106
Abstract
The paper deals with the problem of application of interactive methods in teaching Arabic language to the students with advanced study of Islamic history and culture. The interactive methods provide us ample opportunities and are widely applied in teaching foreign languages. The methodology of teaching Arabic language is ill-developed in some its aspects and cause certain difficulties which should be solved according to the author.
About the Author
N. MingazovaRussian Federation
Nailya Mingazova
References
1. Буланичев В.А., Серков Л.А., Казаков С.И. Информационные технологии в образовательной среде вуза// Информационные технологии, 2004. № 9. С. 43-48.
2. Кларин М.В. Интерактивное обучение – инструмент освоения нового опыта//Педагогика. 2000. №7. С. 12-18.
3. Мингазова Н.Г., Брызгалова Т.А. Проблемы использования передовых технологий в обучении арабскому языку// Качество высшего языкового образования: пути усовершенствования организации и проведения педагогической практики будущих учителей и филологов. Тезисы докладов Международной научно-практической конференции/ Под ред. С.В. Роман. – Горлов: Изд-во ГДПЛМ, 2008. – С. 96. – 99.
Review
For citations:
Mingazova N. The intera ctive neyhods of teaching arabic language to the students studying islamic history and culture. Minbar. Islamic Studies. 2009;2(2):103-106. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2009-2-2-103-106