Application of innovative technologies in the study course «Demography» in higher education
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-22-26
Abstract
The article refers to the modern requirements for training in higher education, the need to class of students in research work. Reveals the possibility of demography as a discipline. The features of the application of innovative technologies, and the main directions of the use of information technology in this course.
References
1. Инновации в корпусе гуманитарных идей: материалы конференции Института фундаментальных и прикладных исследований МосГУ 16-17 февраля 2012 года. Ч. 1 : сб. науч. трудов / под ред. Вал. А. Лукова, Вл. А. Лукова; Моск. гуманит. ун-т. Ин-т фундамент. и прикладных исследований. – М.: Изд-во Моск. гуманит. ун-та, 2012. – 83 с.
2. Пахомова Ю.В. Метод учебного проекта в образовательном учреждении. М., АРКТИ, 2003. – 23 с.
3. http://countrymeters.info/ru.
4. http://demoscope.ru/weekly/2016/0703/index.php.
5. http://knoema.ru.
6. http://tatstat.gks.ru.
Review
For citations:
Application of innovative technologies in the study course «Demography» in higher education. Minbar. Islamic Studies. 2015;8(1):22-26. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-22-26