The problems of empathy of imams during training in Azov medrese
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-27-33
Abstract
The article discusses the definition of empathy and its place in the professional activity of imam. It is given the quantitative and qualitative measurements of level of imam’s empathy of Republic of Crimea and the students of Azov madrasah.
References
1. Адыгамов Р.К. Основы проповеди и обязанности имама: Учебное пособие/ Р.К.Адыгамов. – Наб.Челны, ООО «Духовно-деловой центр «Ислам Нуры», 2013. – 261 с.
2. Долгова В.И. Эмпатия и коммуникативная компетентность / В.И., Долгова, Е.В. Мельник. – Челябинск: Изд-во «АТОКСО», 2007. – 253 c.
3. Карягина Т.Д. Эволюция понятия «Эмпатия» в психологии / Автореф. Дис. … к.псих.н. / Е.Д.Карягина. – Москва, 2013. – 35 с.
4. Карягина Т.Д. Эволюция понятия «Эмпатия» в психологии: Дисс. … к.псих.н. / Е.Д.Карягина. – Москва, 2013. – 175 с.
5. Юсупов, И. М. Вчувствование, проникновение, понимание / И. М. Юсупов. – Казань: Издательство Казанского университета, 1993. – 208 с.
Review
For citations:
, The problems of empathy of imams during training in Azov medrese. Minbar. Islamic Studies. 2015;8(1):27-33. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-27-33