Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

The problems of empathy of imams during training in Azov medrese

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-27-33

Abstract

The article discusses the definition of empathy and its place in the professional activity of imam. It is given the quantitative and qualitative measurements of level of imam’s empathy of Republic of Crimea and the students of Azov madrasah.

About the Authors

В. Билялов

Russian Federation


Т. Седанкина

Russian Federation


References

1. Адыгамов Р.К. Основы проповеди и обязанности имама: Учебное пособие/ Р.К.Адыгамов. – Наб.Челны, ООО «Духовно-деловой центр «Ислам Нуры», 2013. – 261 с.

2. Долгова В.И. Эмпатия и коммуникативная компетентность / В.И., Долгова, Е.В. Мельник. – Челябинск: Изд-во «АТОКСО», 2007. – 253 c.

3. Карягина Т.Д. Эволюция понятия «Эмпатия» в психологии / Автореф. Дис. … к.псих.н. / Е.Д.Карягина. – Москва, 2013. – 35 с.

4. Карягина Т.Д. Эволюция понятия «Эмпатия» в психологии: Дисс. … к.псих.н. / Е.Д.Карягина. – Москва, 2013. – 175 с.

5. Юсупов, И. М. Вчувствование, проникновение, понимание / И. М. Юсупов. – Казань: Издательство Казанского университета, 1993. – 208 с.


Review

For citations:


 ,   The problems of empathy of imams during training in Azov medrese. Minbar. Islamic Studies. 2015;8(1):27-33. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-27-33

Views: 449


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)