Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Problems of the Arabic Language Pronunciation Teaching for the Students of Islamic Institutes

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-135-144

Abstract

Range of issues in this article includes issues of teaching pronunciation and phonetics of the Arabic language for students of theology and other religious Islamic educational institutes. It defines purposes of teaching pronunciation and phonetics of the Arabic language, linguistic competences, the components, principles, methods of the Arabic phonetics teaching, the selection of linguistic materials and course books for this program of education.

 

About the Author

А. Газаль Аиния
РИИ
Russian Federation


References

1. Бударина А.О. Методика преподавания иностранных языков в вузе: от традиции к современности: учебное пособие/ Н.В. Андреева, А.О. Бударина, Е.К. Гизерская (и др.); под ред. Т.Ю. Тамбовкиной. Калининград: Изд-во КГУ, 2003. – 147 с.

2. Вводный курс чтения Священного Корана по методике «Кагида Нурания» (учебное пособие). Составитель: Газаль Аиния А. Н. - Казань, 2013. – 46 с.

3. Гальскова Н. Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. зав./ Гальскова Н. Д., Гез Н.И. – 3-е изд. стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2006. – 336 с.

4. Камчатов А. М., Николина Н. А. Введение в языкознание: Учеб. пособие для филологических факультетов университетов и педагогических вузов. – 5-е изд. – М.: Флинта: Наука, 2004. – 232 с.

5. Ковалев А.А., Шарбатов Г.Ш. Учебник арабского языка. Изд. 3-е, испр. и доп. – М.: «Восточная литература» РАН, 1999. – 751 с.


Review

For citations:


  Problems of the Arabic Language Pronunciation Teaching for the Students of Islamic Institutes. Minbar. Islamic Studies. 2016;9(2):135-144. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-135-144

Views: 480


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)