Modern linguistic processes in the Russian Islamic Institute
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-174-177
Abstract
This article discusses the problems of teaching modern Tatar language, linguistic process within the Russian Islamic Institute. Examined the process of teaching students the Tatar language. Spotted and the necessity of ICT in education. The author proposes to actively use the ethno-cultural components, with the main characteristics of the linguistic training at the institute.
References
1. Асадуллин А.Ш. Из опыта преподавания русского языка в татарской школе / А.Ш.Асадуллин – Казань, 1981. – 246 с.
2. Гафиатуллина Э.Х. Рус телле балаларга татар телен укытуда туган проблемалар // Актуальные проблемы обучения татарскому языку в русской школе: Материалы II республиканской научно-практической конференции. – Казань, 2005. – С.97-104.
3. Лотте Д.С. Вопросы заимствования и упорядочивания иноязычных терминов и терминоэлементов / Д.С.Лотте – М.: Наука, 1982. – С.149.
4. Хайруллин М.Б. Глобализация и развитие национальных культур и языков / М.Б. Хайруллин – Казань: АКФ, 1996. - 482 с.
Review
For citations:
Modern linguistic processes in the Russian Islamic Institute. Minbar. Islamic Studies. 2016;9(2):174-177. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-174-177