Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

The use of innovative technologies by teaching Tatar language at evening courses

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-2-103-109

Abstract

Тhis article describes the main forms of work by teaching Tatar population of Kazan at evening courses. The article discusses the use of design methodology that helps to develop language and intellectual abilities, a strong interest in language learning, the need for self-education.

 

About the Authors

С. Айдарова
РИИ
Russian Federation


В. Гарипова-Хасаншина
РИИ
Russian Federation


References

1. Айдарова С.Х. Работа над текстом вагаза (проповеди) в русскоязычной аудитории //Филология в полэтнической и межконфессиональной среде: состояние и перспективы. Сборник научных статей. – Выпуск 7. – Казань: РИИ, 2016. – 532 с. – С. 70-75.

2. Айдарова С.Х., Гарипова-Хəсəншина В.М. Татар теле: башлап өйрəнчелəр өчен. – Яр Чаллы: «Ислам нуры» нəшрияты, 2016. – 151 б.

3. Харисов Ф.Ф. Татар телен чит тел буларак өйрəтнең фəнниметодик нигезлəре // Научные основы обучения татарскому языку как неродному / Ф.Ф. Харисов. – Казан: Татар. кит. нəшрияты, 2015. – 302 б. 2002


Review

For citations:


 ,   The use of innovative technologies by teaching Tatar language at evening courses. Minbar. Islamic Studies. 2017;10(2):103-109. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-2-103-109

Views: 406


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)