Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

«Halal» industry legitimation as a global brand through standardization and certification of production: regional aspect

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-98-108

Abstract

This article analyzes the trends of convergence of different States with RomanoGermanic and Sharia legal family on the example of Russia and OIC countries are interested to establish mutually beneficial economic relations in the conditions more susceptible to the integration of economic systems of the global community. Recognize mandatory compliance all products «Halal» standards of the WTO and the importance of the certification of these products under existing procedures and standards of the global economy.

About the Authors

Г. Файзуллин
РИИ
Russian Federation


О. Абдулин
РИИ
Russian Federation


References

1. Баранов Х.К. Арабско-русский словарь. / Х.К Баранов. – М., 2001. – 942 с.

2. Конституция Российской Федерации :научно-практический комментарий./под ред. Акад.Б.Н.Топорнина.-Юрист, 1997. – С. 389-391.

3. Указ Президента РФ от 30 января 2010 г. №120 «Об утверждении Доктрины продовольственной безопасности Российской Федерации»// СЗ РФ. 2010 г. №5. Ст. 502.

4. Священный Кúуран Перевод смыслов Кулиева Эльмира. [Электронный ресурс]. URL: http://ar.islamway.net/SF/ quran/data/The_Holy_Quran_Russian.pdf (дата обращения: 05.06.2016).

5. Калимуллина М.Э. Институциональные особенности исламского бизнеса и современная деловая практика: эффект финансовой колеи / М.Э. Калимуллина // Вестник Финансовой академии. – М., 2010. №6 (60) – С. 72.

6. Файзуллин Г.Г. Конституционные основы аграрной политики государства: региональный аспект / Становление но-вой федеративной России: опыт конституционного законотворчества Республики Татарстан6 материалы Международной научно-конференции, посвященной 20-летию со дня принятия Конституции Республики Татарстан, Казань., 2-3 ноября 2012 г. – Казань Изд-во «Фэн» АН РТ, 2013. – С.187.

7. Развитие индустрии «халяль» в России. [Электронный ресурс] URL: http://rosfood.info/upload/iblock/8fb/44PDF (дата обращения: 20.05.2016).


Review

For citations:


 ,   «Halal» industry legitimation as a global brand through standardization and certification of production: regional aspect. Minbar. Islamic Studies. 2015;8(1):98-108. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-98-108

Views: 481


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)