Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Multicultural education of students in modern University

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-132-136

Abstract

In the article the problem of development in students of tolerance, providing conditions for preserving cultural identity and integration into the global multicultural space through dialogue and tolerance. Special attention is paid to the use of the results of associative experiments in the solution of this problem.

 

About the Authors

Э. Исламова
КФУ
Russian Federation


Р. Болгарова
КФУ
Russian Federation


References

1. Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э.Г. Азимов, А.Н. Щукин. – М.: Издательство ИКАР, 2009. – 448 с.

2. Нелюбин Л.Л. Толковый переводоведческий словарь. – 3-е изд., перераб. – М.: Флинта: Наука, 2003. – 320 с.

3. Славянский ассоциативный словарь: русский, белорусский, болгарский, украинский / Н.В. Уфимцева, Г.А. Черкасова, Ю.Н. Караулов, Е.Ф. Тарасов. – М., 2004. – 792 с.

4. http://persons.it-claim.ru/assoc_quest/words.php.


Review

For citations:


 ,   Multicultural education of students in modern University. Minbar. Islamic Studies. 2015;8(1):132-136. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-132-136

Views: 498


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)