Modern internet-technologies and means of learning the Arabic language
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-3-190-195
Abstract
The article describes the features of using the Internet in teaching the Arabic language at the University and their prospects. Its main advantage is the accessibility to an unlimited quantity of fresh information. The use of computers in lessons significantly increases the intensity of the educational process.
References
1. Андреева А.А. Введение в Интернет-образование.–М.: Логос, 2003.–76 с.
2. Иванова Н.В., Эффективное использование новых информационных технологий в преподавании английского языка в средней школе. – Красноярск: БУКВА, 2004. – 112 с.
3. Карамышева Т.В. Изучение иностранных языков с помощью компьютера. – СПБ: Союз, 2001. – 71 с.
4. Кочергина И.В. Применение ИКТ на уроке английского языка // Иностранные языки в школе, 2010, № 4, – С. 67-74.
5. Никитенко С.Г., Интернет для учителей иностранного // Иностранные языки в школе, 2002, № 5, – С. 51-54.
6. Подопригорова Л.А. Использование Интернета в обучении иностранным языкам // Иностранные языки в школе, 2003, №5, – С. 25-31.
7. Полат Е.С. Интернет на уроках иностранного языка. // Иностранные языки в школе, 2005, №3, – С. 54-59.
Review
For citations:
Modern internet-technologies and means of learning the Arabic language. Minbar. Islamic Studies. 2017;10(3):190-195. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-3-190-195