Peculiarities of teaching professional disciplines on the direction of «Journalism» in the muslim university
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-4-283-287
Abstract
This report analyzes the importance of obtaining education within the framework of Islam, describes the basic principles and methods of teaching professional disciplines in the Muslim university on the example of subjects the history of russian journalism and the history of foreign journalism, as well as the specifics of teaching among muslim students.
References
1. Бабич Г.Р. Между исламом и профессией / Г.Р. Бабич // Независимая газета. Религии. – 2010.
2. Беспалова А. Г. История мировой журналистики: Учеб. пособие для фак. и отд-ний журналистики / А.Г. Беспалова, Е.А. Корнилов, А.П. Короченский, Ю.В. Лучинский, А.И. Станько. – Москва : МарТ; Ростов-на-Дону: МарТ, 2004.
3. Введение в исламскую педагогику [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://islameducation.ru/islamic_pedagogics/ intro. – Заглавие с экрана. – (Дата обращения: 12.11.2017).
4. Ислам о воспитании культуры взаимоотношений у молодежи [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http:// islameducation.ru/islamic_pedagogics/intro. – Заглавие с экрана. – (Дата обращения: 12.11.2017).
5. Методы обучения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C. – Заглавие с экрана. – (Дата обращения: 11.11.2017).
6. Сафиуллина К. Ислам журналистикасы нинди булырга тиеш? / Журналистика не проповедь – Шевченко/ К. Сафиуллина // Islamnews.- 2014.
7. Система мусульманского образования как пример социального служения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dumrf.ru/islam/rites/2046. – Религии России: проблемы социального служения. Сборник материалов конференции – Москва – Н.Новгород: ИД «Медина», 2011.
8. Хабибуллина Г.Ю. Исламское образование в России. // Педагогика. – Москва, 2007, № 5. – С. 107-113.
Review
For citations:
Peculiarities of teaching professional disciplines on the direction of «Journalism» in the muslim university. Minbar. Islamic Studies. 2017;10(4):283-287. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-4-283-287