Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Discussion as an Interactive Form of Teaching Arabic in the Classroom

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-4-305-310

Abstract

The article gives detailed analysis of the use of one of the interactive forms of teaching – discussion – in Arabic classes on the theme «Brain Drain».

 

About the Authors

Р. Закиров
РИИ
Russian Federation


Н. Мингазова
КФУ
Russian Federation


References

1. Буланичев В.А., Серков Л.А., Казаков С.И. Информационные технологии в образовательной среде вуза // Информационные технологии, 2004. № 9. С. 43-48.

2. Голубева Т.И., Репина С.О. Применение информационных технологий в обучении иностранному языку: Учебное пособие / Т.И. Голубева, С.О. Репина. – Оренбург: ГОУ ОГУ, 2004. – 167 с.

3. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В., Петров А.Е. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е. Петров. – М.: Издательский центр «Академия», 2002. – 272 с.


Review

For citations:


 ,   Discussion as an Interactive Form of Teaching Arabic in the Classroom. Minbar. Islamic Studies. 2017;10(4):305-310. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-4-305-310

Views: 471


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)