Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Distance education: experience and prospects of their application in the Muslim educational institutions

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2013-6-2-313-321

Abstract

The article reveals the problems and prospects of teaching individuals of various age groups want to learn the basics of Islam with the use of distance learning, discusses the methodological advantages of teaching Sharia Sciences using modern information technologies.

 

About the Author

М. Марданшин
Медресе «Фанис», Уруссу
Russian Federation


References

1. В Татарстане планируют повысить уровень исламских курсов при мечетях URL: [Электронный ресурс]. http://islamtoday.ru/novosti/2014/06/23/v-tatarstane-povysat-urovenkursov-pri-mecetah/ (дата обращения: 20.09.2014).

2. Глава международной исламской организации озабочен ростом неграмотности среди мусульман URL: [Электронный ресурс]. http://txt.newsru.com/arch/religy/11sep2000/museducat. html) (дата обращения: 20.09.2014).

3. Дистанционное обучение [Электронный ресурс]. URL: http: // www.weblearn.ru/index.php?option=com_content&view =article&id=12&Itemid=17(дата обращения: 20.09.2014).

4. Коран. Перевод с арабского И.Ю. Крачковского / под ред. В.И. Беляева, П.А. Грязневича. – М.: СП ИКТА, 1990. – 512 с. «Препирательство», 58/11. – С. 450; Сура «Пчелы», 16/43 – С. 224; «Ночное путешествие», 17/85– С. 239; «Йусуф», 12/76. – С. 203.

5. Муфтии зовут на выборы / Российская газета 21.02.2011 г. [Электронный ресурс]. URL: http://www.rg.ru/2011/11/21/ muftii.html. (дата обращения: 20.09.2014).

6. Сура «Та Ха», 20/114. О достоинстве требования знаний. http://salaf.kz/raznoe/sunna/o-dostoinstve-trebovaniya-znaniy/.


Review

For citations:


  Distance education: experience and prospects of their application in the Muslim educational institutions. Minbar. Islamic Studies. 2013;6(2):313-321. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2013-6-2-313-321

Views: 455


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)