Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Didactic potential of Arabic proverbs and sayings

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-202-213

Abstract

The article «Didactic potential of Arabic proverbs and sayings» gives the comprehension of the definition of Arabic proverbs as representatives of the lingua-cultural fund of the Arabic language. The educational function of Arabic proverbs, reflecting people mentality, helps not only learning material but also developing thinking and creative potential.

 

About the Author

Т. Шайхуллин
РИИ, Казань
Russian Federation


References

1. Баранов Х. К. Арабско-русский словарь / Х. К. Баранов. − Ташкент: «Камалак», 1994. − 912 с.

2. Вергасов В.М. Активизация познавательной деятельности студентов в высшей школе. / В.М.Вергасов – Киев: Вища школа, 1985. – 175 с.

3. Гарунов М.Г. Проблемное обучение и возможности его применения в вузе / М.Г. Гарунов, В.З. Пустовит. – М.: Отд. науч. информации НИИ ВШ, 1977. – 56с.

4. Горностаев П.В. От Конфуция до наших дней: проблема развития учащихся / П.В.Горностаев // Педагогика. − 2002. − №7. − С. 40-48.

5. Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления. Пер. с англ. / Дж.Дьюи. − М.: Лабиринт, 1999. − 189с.

6. Коржуев А.П. Познавательные затруднения в учении школьников / А.П.Коржуев // Педагогика. − 2000. − №1. − С. 27-32.

7. Кругляк М.И. Знание и мышление / М.И.Кругляк // Народное образование, 1970, №1. – С. 135-137.

8. Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении / А.М.Матюшкин. – М.: Педагогика, 1972, – 208 с.

9. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе / М.И.Махмутов. – М.: Просвещение, 1977. – 240 с.

10. Махмутов М.И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории / М.И.Махмутов. – М., Педагогика, 1975. – 368 с.

11. Махмутов М.И. Современный урок и пути его организации / М.И.Махмутов. – М.: Знание, 1975. – 64 с.

12. Носонович Е.В. Критерии содержательной аутентичности учебного текста / Е.В.Носонович Р.П.Мильруд // Иностр. языки в школе. – 1999. – №2. – С. 6-12.

13. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л.Рубинштейн – СПб.: Питер, 2003. – 720с.

14. Щепилова А.В. Когнитивный принцип обучения второму иностранному языку / А.В.Щепилова // Иностр. языки в школе. − 2003. − №2. − С. 4-11.

15. Щукин А.Н. Лингводидактический энциклопедический словарь / А.Н. Щукин. – М.: Астрель: АСТ: Хранитель, 2007. – 746с.

16. ALF LAYLA WA LAYLA. AL-JUZ ATH-THҢNҢ. DҢRU N-NAMҢZIJIYYA LIT-TIBҢ’A WA N-NASHR. SAYDҢ. – BAYRҢT. – 2000. – 326S. 17. ALF LAYLA WA LAYLA. AL-JUZ ATH-THҢLITH. DҢRU N-NAMҢZIJIYYA LIT-TIBҢ’A WA N-NASHR. SAYDҢ. – BAYRҢT. – 2000. – 320S.


Review

For citations:


  Didactic potential of Arabic proverbs and sayings. Minbar. Islamic Studies. 2014;7(2):202-213. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-202-213

Views: 455


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)