Didactic potential of Arabic proverbs and sayings
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-202-213
Abstract
The article «Didactic potential of Arabic proverbs and sayings» gives the comprehension of the definition of Arabic proverbs as representatives of the lingua-cultural fund of the Arabic language. The educational function of Arabic proverbs, reflecting people mentality, helps not only learning material but also developing thinking and creative potential.
References
1. Баранов Х. К. Арабско-русский словарь / Х. К. Баранов. − Ташкент: «Камалак», 1994. − 912 с.
2. Вергасов В.М. Активизация познавательной деятельности студентов в высшей школе. / В.М.Вергасов – Киев: Вища школа, 1985. – 175 с.
3. Гарунов М.Г. Проблемное обучение и возможности его применения в вузе / М.Г. Гарунов, В.З. Пустовит. – М.: Отд. науч. информации НИИ ВШ, 1977. – 56с.
4. Горностаев П.В. От Конфуция до наших дней: проблема развития учащихся / П.В.Горностаев // Педагогика. − 2002. − №7. − С. 40-48.
5. Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления. Пер. с англ. / Дж.Дьюи. − М.: Лабиринт, 1999. − 189с.
6. Коржуев А.П. Познавательные затруднения в учении школьников / А.П.Коржуев // Педагогика. − 2000. − №1. − С. 27-32.
7. Кругляк М.И. Знание и мышление / М.И.Кругляк // Народное образование, 1970, №1. – С. 135-137.
8. Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении / А.М.Матюшкин. – М.: Педагогика, 1972, – 208 с.
9. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе / М.И.Махмутов. – М.: Просвещение, 1977. – 240 с.
10. Махмутов М.И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории / М.И.Махмутов. – М., Педагогика, 1975. – 368 с.
11. Махмутов М.И. Современный урок и пути его организации / М.И.Махмутов. – М.: Знание, 1975. – 64 с.
12. Носонович Е.В. Критерии содержательной аутентичности учебного текста / Е.В.Носонович Р.П.Мильруд // Иностр. языки в школе. – 1999. – №2. – С. 6-12.
13. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л.Рубинштейн – СПб.: Питер, 2003. – 720с.
14. Щепилова А.В. Когнитивный принцип обучения второму иностранному языку / А.В.Щепилова // Иностр. языки в школе. − 2003. − №2. − С. 4-11.
15. Щукин А.Н. Лингводидактический энциклопедический словарь / А.Н. Щукин. – М.: Астрель: АСТ: Хранитель, 2007. – 746с.
16. ALF LAYLA WA LAYLA. AL-JUZ ATH-THҢNҢ. DҢRU N-NAMҢZIJIYYA LIT-TIBҢ’A WA N-NASHR. SAYDҢ. – BAYRҢT. – 2000. – 326S. 17. ALF LAYLA WA LAYLA. AL-JUZ ATH-THҢLITH. DҢRU N-NAMҢZIJIYYA LIT-TIBҢ’A WA N-NASHR. SAYDҢ. – BAYRҢT. – 2000. – 320S.
Review
For citations:
Didactic potential of Arabic proverbs and sayings. Minbar. Islamic Studies. 2014;7(2):202-213. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-202-213