Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Peculiarities of forming grammatical skills of students in learning modal verbs of the English language at university

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-1-200-210

Abstract

This article deals with the main peculiarities of forming grammatical skills of students in learning modal verbs of the English language at university, as well as the principles determining the practical directivity of the grammar textbook, developed and successfully tested at the Department of contrastive linguistics IFIC KFU in order to overcome possible difficulties in studying these grammatical phenomena and to improve the efficiency of the learning process.

 

About the Authors

М. Грольман

Russian Federation


Д. Шейнина

Russian Federation


References

1. Вейхман, Г. А. Новое в английской грамматике /Г.А. Вейхман. -М.: «Астрель»,-2002. -358с.

2. Щукин, А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика /А.Н. Щукин.-М.: «Филоматис»,-2004.-416 с.

3. Руководство по созданию модулей коммуникативного подхода //Режим доступа: http://www. catch-tempus.ru/content/view/16/18/lang.ru/3)

4. Грольман М.Б. Учебное пособие по практической грамматике английского языка для студентов второго курса факультета иностранных языков, часть II, Модальные глаголы, В 2-х ч. Часть II. Издание второе, испр. и доп. -Казань: ТГГПУ, 2009. -106 с.

5. Крылова И. П., Гордон Е. М. Грамматика современного английского языка (на английском языке): Учебник для институтов и факультетов иностранных языков -15-е изд. -М.: Книжный дом «Университет», 2009.

6. Жималенкова Т. М.,. Мыльцева Н. А Универсальный справочник по грамматике английского языка (Universal Reference English Grammar) -М.: Глосса, 1995.


Review

For citations:


 ,   Peculiarities of forming grammatical skills of students in learning modal verbs of the English language at university. Minbar. Islamic Studies. 2014;7(1):200-210. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-1-200-210

Views: 433


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)