Using open access sources for teaching listening at university English classes
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-185-190
Abstract
The article covers the problem of insufficient attention to the skill of listening in modern EFL teaching practice. As one of the ways to solve the problem the usage of open access sources is offered. The viability of using them in the process of learning is considered.
References
1. Ибакаева Е. К. Аудирование как вид учебной деятельности / Е. К. Ибакаева // Педагогическое образование. №2, 2009 – c. 78-83.
2. Салин Б.С. Некоторые аспекты использования подкастов в обучении английскому языку / Б. С. Салин // Современные проблемы науки и образования. – 2010. – № 4 – С. 91-93.
3. Goh, Christine C. M. Learning to listen / Christine C. M. Goh // React: National Institute of Education, 1999, №2. - с. 44- 53.
4. Сайт телерадиокомпании BBC - http://www.bbc.co.uk/ worldservice/learningenglish
5. Берлинская Декларация об открытом доступе к научному и гуманитарному знанию - http://intellect-pravo.ru/documents/ berlin_declaration.php
Review
For citations:
Using open access sources for teaching listening at university English classes. Minbar. Islamic Studies. 2016;9(2):185-190. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-185-190