Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Using open access sources for teaching listening at university English classes

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-185-190

Abstract

The article covers the problem of insufficient attention to the skill of listening in modern EFL teaching practice. As one of the ways to solve the problem the usage of open access sources is offered. The viability of using them in the process of learning is considered.

 

About the Author

А. Гильманова
РИИ
Russian Federation


References

1. Ибакаева Е. К. Аудирование как вид учебной деятельности / Е. К. Ибакаева // Педагогическое образование. №2, 2009 – c. 78-83.

2. Салин Б.С. Некоторые аспекты использования подкастов в обучении английскому языку / Б. С. Салин // Современные проблемы науки и образования. – 2010. – № 4 – С. 91-93.

3. Goh, Christine C. M. Learning to listen / Christine C. M. Goh // React: National Institute of Education, 1999, №2. - с. 44- 53.

4. Сайт телерадиокомпании BBC - http://www.bbc.co.uk/ worldservice/learningenglish

5. Берлинская Декларация об открытом доступе к научному и гуманитарному знанию - http://intellect-pravo.ru/documents/ berlin_declaration.php


Review

For citations:


  Using open access sources for teaching listening at university English classes. Minbar. Islamic Studies. 2016;9(2):185-190. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2016-9-2-185-190

Views: 407


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)