Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

How far modern innovation technologies in education outperformed the teaching methods of the Prophet Muhammad (peace be upon him)?

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-2-75-83

Abstract

The article outlines the comparison of the contemporary innovative educational methods and the teaching techniques of the Prophet Muhammad (peace be upon him), which are defined in the work of an Arabic researcher Fuad Ibn Abdulaziz AshShulhoob. The article highlights the importance of preserving the principles and educational methods which are inherited from the great Prophet (peace be upon him) in the modern education process.

About the Author

М. Зиганшина
РИИ
Russian Federation


References

1. Аникушина Е.А., Бобина О.С., Дмитриева А.О., Егорова О.Н.,Калянова Т.А., Мамонтова М.Ю., Старцева С.П., Фомин В.С. Инновационные образовательные технологии и активные методы обучения: Методическое пособие. – Томск: В-Спектр, 2010. – 212 с.

2. Аш-Шальхуб Ф.А. Первый учитель (Аль-муаллим альавваль)/Пер. с арабского Р. Абдуррашида. «Издательство МИР», 2010. – 160 с.

3. Делор Ж. Чтобы выжить, нам нужно превзойти себя // Первое сентября. – 2001. – 27 февр. – http://www.1september.ru

4. Инновационные технологии в профессиональном образовании // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. – 2010. Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionnye-tehnologii-vprofessionalnom-obrazovanii

5. Современные инновации в образовании. Примеры. – материалы Интернет-портала BusinessMan.ru: https:// businessman.ru/about Режим доступа: https://businessman.ru/ new-sovremennye-innovacii-v-obrazovanii-primery.html

6. Современные образовательные технологии в вузе : учеб.- метод. пособие / Л. А. Миэринь, Н. Н. Быкова, Е. В. Зарукина. – СПб. : Изд-во СПбГÝУ, 2015. – 169 с.


Review

For citations:


  How far modern innovation technologies in education outperformed the teaching methods of the Prophet Muhammad (peace be upon him)? Minbar. Islamic Studies. 2017;10(2):75-83. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-2-75-83

Views: 477


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)