The use of innovative technologies by teaching Tatar language at evening courses
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-2-103-109
Abstract
Тhis article describes the main forms of work by teaching Tatar population of Kazan at evening courses. The article discusses the use of design methodology that helps to develop language and intellectual abilities, a strong interest in language learning, the need for self-education.
References
1. Айдарова С.Х. Работа над текстом вагаза (проповеди) в русскоязычной аудитории //Филология в полэтнической и межконфессиональной среде: состояние и перспективы. Сборник научных статей. – Выпуск 7. – Казань: РИИ, 2016. – 532 с. – С. 70-75.
2. Айдарова С.Х., Гарипова-Хəсəншина В.М. Татар теле: башлап өйрəнчелəр өчен. – Яр Чаллы: «Ислам нуры» нəшрияты, 2016. – 151 б.
3. Харисов Ф.Ф. Татар телен чит тел буларак өйрəтнең фəнниметодик нигезлəре // Научные основы обучения татарскому языку как неродному / Ф.Ф. Харисов. – Казан: Татар. кит. нəшрияты, 2015. – 302 б. 2002
Review
For citations:
, The use of innovative technologies by teaching Tatar language at evening courses. Minbar. Islamic Studies. 2017;10(2):103-109. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2017-10-2-103-109