Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Training of foreign students of the Tatar language at Kazan Federal University

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-149-158

Abstract

This article deals with the problem of development of communicative competence in Tatar language among the students from different countries, who receive higher professional education in Kazan Federal University and in accordance with the curriculum and with a certain amount of studying of the Tatar language as the state language of the Republic of Tatarstan.

 

About the Authors

К. Фатхуллова
КФУ
Russian Federation


Э. Денмухаметова
КФУ
Russian Federation


References

1. Педагогические технологии /Под общей ред. В.С.Кукушина. – М.: ИКÖ «МарТ», 2004. – 336 с.

2. Фатхуллова К.С., Юсупова А.Ш., Денмухаметова Э.Н. Давайте говорить по-татарски. – Казань: Тат. кн. изд., 2015. – 311 с.

3. Фатхуллова К.С., Юсупова А.Ш. Русско-татарский разговорник. Казань: Татар. Кн. Изд., 2012. – 151 с.

4. Фатхуллова К.С., Юсупова А.Ш., Денмухаметова Э.Н. Говорим, читаем, пишем по-татарски. Начальный уровень. – Казань: Хэтер, 2012. – 184 с.

5. Фатхуллова К.С., Юсупова А.Ш., Денмухаметова Э.Н. Говорим, читаем, пишем по-татарски. Средний уровень. – Казань: Хэтер, 2015. – 148 с.

6. Фатхуллова К.С. и др. Татарско-русско-английский разговорник. Казань: Татар. Кн. Изд., 2012. – 215 с.

7. Шаяхметова Л.Х. Татарский язык: интенсивный курс. – Казань: Тат. кн. изд., 2012. – 223 с.

8. Максимов Н.В. Технология обучения татарскому языку на основе моделей речи. – Казань: Тат. кн. изд., 2015. – 255 с.

9. Сигуан М., Макки У. Образование и двуязычие. – М.: Педагогика, 1990. – 184 с.

10. Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: Базовый курс лекций /Е.Н.Соловова. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 2003. – 239 с.


Review

For citations:


 ,   Training of foreign students of the Tatar language at Kazan Federal University. Minbar. Islamic Studies. 2015;8(1):149-158. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2015-8-1-149-158

Views: 484


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)