Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

Comparison of teaching, preaching and artistic activities in the sphere of education

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2013-6-2-252-260

Abstract

In the article are some similarities between the teaching, preaching and artistic activity, examines the main rhetorical rules for teaching and calling, as well as some elements of the pedagogical virtuosity.

 

About the Author

Т. Седанкина
РИИ, Казань
Russian Federation


References

1. Каширская Т.А. Творчество педагога и педагогическое мастерство// электронный ресурс: http://sddha.narod.ru/biblio/ tvor_ped_master_kta002.html

2. Креативная педагогика – основа образовательной стратегии учебного заведения// электронный ресурс: http://www. openclass.ru/node/262807

3. Сафина Р.М. Ахляк. Учебно-методическое пособие для студентов Исламских учебных заведений/ Р.М. Сафина Уфа. 2007 г. – 164 с.

4. Сафина Р.М. Педагогика и методика преподавания в исламе. Учебно-методическое пособие для студентов Исламских учебных заведений/ Р.М. Сафина. – Уфа. 2008. – 112 с.

5. Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: Учеб. пособие для слушателей факультетов и институтов повышения квалификации преподавателей вузов и аспирантов. – М.: Аспект – Пресс, 2001. – 271 с.


Review

For citations:


  Comparison of teaching, preaching and artistic activities in the sphere of education. Minbar. Islamic Studies. 2013;6(2):252-260. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2013-6-2-252-260

Views: 366


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)