Comparison of teaching, preaching and artistic activities in the sphere of education
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2013-6-2-252-260
Abstract
In the article are some similarities between the teaching, preaching and artistic activity, examines the main rhetorical rules for teaching and calling, as well as some elements of the pedagogical virtuosity.
References
1. Каширская Т.А. Творчество педагога и педагогическое мастерство// электронный ресурс: http://sddha.narod.ru/biblio/ tvor_ped_master_kta002.html
2. Креативная педагогика – основа образовательной стратегии учебного заведения// электронный ресурс: http://www. openclass.ru/node/262807
3. Сафина Р.М. Ахляк. Учебно-методическое пособие для студентов Исламских учебных заведений/ Р.М. Сафина Уфа. 2007 г. – 164 с.
4. Сафина Р.М. Педагогика и методика преподавания в исламе. Учебно-методическое пособие для студентов Исламских учебных заведений/ Р.М. Сафина. – Уфа. 2008. – 112 с.
5. Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: Учеб. пособие для слушателей факультетов и институтов повышения квалификации преподавателей вузов и аспирантов. – М.: Аспект – Пресс, 2001. – 271 с.
Review
For citations:
Comparison of teaching, preaching and artistic activities in the sphere of education. Minbar. Islamic Studies. 2013;6(2):252-260. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2013-6-2-252-260