Preview

Minbar. Islamic Studies

Advanced search

The potential of a podcast as one of the methods of teaching foreign languages

https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-194-201

Abstract

This article is devoted to the use of podcasts in contemporary education. The definition of such terms like “podcast” and “podcasting” are given in the article. Also classifications of podcasts and linguadidactical potential of a podcast are represented here. Moreover in this article we examine the methodology of work with authentic podcasts and its stages on a foreign language lesson. The article is based on the works of scientists and scholars who study the concept of podcasting as a new resourse of the development of communicating and speech skills of students.

 

About the Authors

О. Шелестова
КФУ, Казань
Russian Federation


Е. Канаева
КФУ, Казань
Russian Federation


References

1. Дугарцыренова В. А. Подкастинг в обучении иностранным языкам // Иностранные языки в школе. – 2013. – №3. – С.9-16

2. Карева Н. В. Использование аутентичных аудио и видео материалов для повышения мотивации изучения иностранного языка // Науковедение. – 2014. – №3(22). – С.1-8

3. Ковальская Е. П. Подкастинг как средство интерактивной коммуникации в обучении иностранному языку [Электронный ресурс] Режим доступа: http://www.jurnal.org/articles/2012/ ped33.html

4. Полат Е.С.Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. – М.: Академия, 2002. – 272 с.

5. Сысоев П.В. Подкасты в обучении иностранному языку// Язык и культура. – 2014.– №2(26). – С. 189-200.

6. Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Использование современных учебных Интернет-ресурсов в обучении иностранному языку и культуре// Язык и культура. №2. 2008. – 100-110с.

7. Salmon G. Podcasting for Learning in Universities / G. Salmon, P. Edirisingha. – Maidenhead, England: Open University Press, 2008. – 248 p.


Review

For citations:


 ,   The potential of a podcast as one of the methods of teaching foreign languages. Minbar. Islamic Studies. 2014;7(2):194-201. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-2-194-201

Views: 639


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2618-9569 (Print)
ISSN 2712-7990 (Online)