Spiritual and moral education basis formation
https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-1-12-17
Abstract
The current moral state of our society stimulates the interest of modern pedagogues to the problem of spiritual and moral education. The author analyses different views on the problem of spirituality, morals and spiritual and moral education. This pedagogical research broadens the notions of moral development.
About the Author
Е. ПлотниковаRussian Federation
References
1. Бердяев Н.А. Смысл истории. М., 1990.-166 с.
2. Блюмкин В.А. Вопросы нравственной культуры. Вильнюс, 1981, с. 40-53.
3. Васьковская С.В. Психологические условия формирования профессионального самопознания будущего учителя: Дисс.. канд. пед. наук. -Киев, 1987.
4. Додонов В.И. Теоретико-методологические основы духовно-нравственного развития личности в наследии русских философов. -М.: Изд-во ИТП и МИО РАО, 1994. -140 С.
5. Зеньковский В. В. Проблемы воспитания в свете христианской антропологии/В. В. Зеньковский//Пед. соч. -Саранск, 2002. -С. 338.
6. Чухин С.Г. Феномен нравственного идеала человека: сущность, структура, критерии оценки/Материалы областной конференции «В поисках нравственного смысла образования школьников», -Омск, 2000. С. 87-92.
7. Шеховская, Н. Л. К. Д. Ушинский и Н. А. Бердяев: духовность как нравственная основа личности/Н. Л. Шеховская//Педагогика. -2002. -№5. -С. 77-82. 17.
Review
For citations:
Spiritual and moral education basis formation. Minbar. Islamic Studies. 2014;7(1):12-17. (In Russ.) https://doi.org/10.31162/2618-9569-2014-7-1-12-17